قرآن پاک Ú©ÛŒ Ø+Ùاظت
قرآن پاک سے Ù¾ÛÙ„Û’ کتابیں مثلا تورات، انجیل Ùˆ ابور ÙˆØºÛŒØ±Û Ø§ÛŒÚ© خاص وقت تک کےلئے اور خاص خاص قوموں کےلئے دنیا میں بھیجی گئیں اس لئے Ø+Ù‚ تعالٰی Ù†Û’ ان Ú©ÛŒ Ø+Ùاظت کا Ø°Ù…Û Ø®ÙˆØ¯ Ù†Û Ù„ÛŒØ§Û” جس کا Ù†ØªÛŒØ¬Û ÛŒÛ Ûوا Ú©Û Ø§Ù† پیغمبران عظام Ú©Û’ دنیا سے Ù¾Ø±Ø¯Û Ùرمانے Ú©Û’ بعد ÙˆÛ Ú©ØªØ§Ø¨ÛŒÚº بھی قریب قریب ختم Ûوگئیں۔ لیکن ÛŒÛ Ù‚Ø±Ø¢Ù† کریم سارے جÛان کےلئے آیا اور ÛÙ…ÛŒØ´Û Ú©Û’Ù„Ø¦Û’ آیا۔ اس لئے رب تعالٰی Ù†Û’ خود اس Ú©ÛŒ Ø+Ùاظت کا ÙˆØ¹Ø¯Û Ùرمایا تھا۔ Ú†Ù†Ø§Ù†Ú†Û Ø§Ø±Ø´Ø§Ø¯ Ùرمایا- Ù†Ø+Ù† نزلنا الذکر وانا Ù„Û Ù„Ø+اÙظون ÛÙ… Ù†Û’ ذکرو قرآن اتارا ÛÛ’ اور ÛÙ… اس Ú©Û’ Ù…Ø+اÙظ Ûیں۔ اور سبØ+ان اللÛ! ایسی اس Ú©ÛŒ Ø+Ùاظت Ûوئی Ú©Û Ú©ÙˆØ¦ÛŒ شخص اس میں زیر اور زبر کا Ùرق Ù†Û Ú©Ø±Ø³Ú©Ø§Û” اس Ú©ÛŒ Ø+Ùاظت کا Ø°Ø±ÛŒØ¹Û Ûوا Ú©Û Ù‚Ø±Ø¢Ù† کریم Ùقط کاغذ پر ÛÛŒ Ù†Û Ø±Ûا Ø¨Ù„Ú©Û Ù…Ø³Ù„Ù…Ø§Ù†ÙˆÚº Ú©Û’ سینوں میں Ù…Ø+Ùوظ کیا گیا۔ صØ+Ø§Ø¨Û Ú©Ø±Ø§Ù… Ù†Û’ Ø²Ù…Ø§Ù†Û Ú©ÛŒ Ø+الت تو ÛÙ… سنی سنائی بیان کرسکتے Ûیں لیکن اس Ø²Ù…Ø§Ù†Û Ù…ÛŒÚº تو مشاÛØ¯Û ÛÙˆ رÛا ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ú¯Ø± کسی چھوٹے سے گاؤں میں بھی کسی مجمع Ú©Û’ سامنے کوئی تلاوت کرنے والا ایک زیر زبر Ú©ÛŒ غلطی کردے تو Ûر Ú†Ûار طر٠سے آوازیں آتی Ûیں Ú©Û Ø¢Ù¾ Ù†Û’ غلط پڑھا۔ اس طرØ+ Ù¾Ú‘Ú¾ÙˆÛ” اور Ûر زمانے Ûر Ø¬Ú¯Û Ø§ÛŒÚ© دو Ù†Ûیں Ø¨Ù„Ú©Û ØµØ¯Ûا Ø+اÙظ پیدا Ûوتے رÛÛ’Û” اس Ú©ÛŒ مثال یوں سمجھو Ú©Û Ø¬Ø¨ بچو سکول میں قدم رکھتا ÛÛ’ تو Ú†ÙˆÙ†Ú©Û Ø§Ø³Û’ ابھی کتاب سنبھالنے Ú©ÛŒ لیاقت Ù†Ûیں Ûوتی Ù„Ûٰذا، اس Ú©Û’ استاد چھوٹے چھوٹے قاعدے اور کتابیں اس Ú©Ùˆ خرید کردیتے Ûیں ÙˆÛ Ø¨Ú†Û Ú©ØªØ§Ø¨ÛŒÚº پڑھتا بھی جاتا ÛÛ’ اور ضائع بھی کرتا جاتا ÛÛ’Û” جب کسی قدر Ûوش سنبھالتا ÛÛ’ تو اب کتابیں پھاڑتا تو Ù†Ûیں لیکن ان پر Ù„Ú©Ú¾ Ù„Ú©Ú¾ کر خراب کرتا رÛتا ÛÛ’Û” پھر جب خوب سمجھدار Ûوجاتا ÛÛ’ اور کتاب Ú©ÛŒ قدر Ùˆ قیمت Ù¾Ûچانتا ÛÛ’ تو اب کتاب Ú©Ùˆ جان سے بھی Ø²ÛŒØ§Ø¯Û Ø¹Ø²ÛŒØ² سمجھتا ÛÛ’Û” اسی طرØ+ دنیا سب سے Ù¾ÛÙ„Û’ خدائی کتابوں اور صØ+ÛŒÙÙˆÚº Ú©Ùˆ سنبھال Ù†Û Ø³Ú©ÛŒ تو ان Ú©Ùˆ برباد کر ڈالا۔ پھر تورات Ùˆ انجیل Ú©Ùˆ بالکل تو Ù†Û Ù…Ù¹Ø§ÛŒØ§Û” مگر اپن طر٠سے بÛت Ú©Ú†Ú¾ اس میں غلط ملط کردیا۔ دنیا Ú©Û’ اخیر دور میں قرآن کریم تشری٠لایا اور قدرت Ù†Û’ اس Ú©Ùˆ سنبھالنے کا Ø·Ø±ÛŒÙ‚Û Ø³Ú©Ú¾Ø§ÛŒØ§Û” تورات Ùˆ انجیل کسی زمانے میں بگڑی بگڑائی پائی جاتی ÛÙˆÚº Ú¯Û’Û” لیکن اب تو صÙØ+Û Ûستی سے قریبا بالکل ناپید Ûوگئیں۔ ÛŒÛ Ø¬Ùˆ پیسے پیسے Ú©ÛŒ یوØ+نا اور متی رسول Ú©ÛŒ انجیلیں Ùروخت ÛورÛÛŒ Ûیں۔ ÙˆÛ Ø§Ù†Ø¬ÛŒÙ„ Ù†Ûیں جو آسمان سے آئی تھی Ø¨Ù„Ú©Û Ø§Ø³ Ú©Û’ ترجمے ÛÙˆÚº Ú¯Û’ Ú©ÛŒÙˆÙ†Ú©Û ÙˆÛ Ø¹Ø¨Ø±Ø§Ù†ÛŒ زبان میں تھیں اور ترجمے مختل٠زبانوں میں Ûیں۔ جب ÙˆÛ Ø§ØµÙ„ کتاب Ûمارے سامنے ÛÛ’ ÛÛŒ Ù†Ûیں تو ÛÙ… کیسے معلوم کریں Ú©Û ÛŒÛ ØªØ±Ø¬Ù…Û’ اس Ú©Û’ صØ+ÛŒØ+ Ûیں یا Ù†Ûیں۔ بخلا٠قرآن کریم Ú©Û’ Ú©Û ÙˆÛÛŒ قرآن اسی زبان میں Ø¨Ø¹ÛŒÙ†Û Ù…ÙˆØ¬ÙˆØ¯ ÛÛ’Û” جو صاØ+ب قرآن Ø¹Ù„ÛŒÛ Ø§Ù„Ø³Ù„Ø§Ù… پر اترا تھا۔ ÙˆÛ Ú©ØªØ§Ø¨ÛŒÚº تو کیا باقی رÛتیں، زبان عبرانی جس میں ÙˆÛ Ú©ØªØ§Ø¨ÛŒÚº آئی تھیں ÙˆÛÛŒ دنیا سے غائب Ûوگئی۔ Ø¨Ù„Ú©Û Ù…ØµØ± اور شام ÙˆØºÛŒØ±Û Ù…Ù…Ø§Ù„Ú© جÛاں عبرانی زبان بولی جاتی تھی ÙˆÛاں عربی۔ زبان Ù†Û’ اپنا Ø³Ú©Û Ø¬Ù…Ø§Ù„ÛŒØ§Û” اور اس قرآن پاک Ú©ÛŒ بدولت Ûر ملک میں عربی زبان کا دور Ø¯ÙˆØ±Û Ûوگیا۔ Ú†Ù†Ø§Ù†Ú†Û Ø§Ù„Ø+Ù…Ø¯Ù„Ù„Û Ûندوستان میں بھی لاکھوں Ú©ÛŒ تعداد میں عربی دان موجود Ûیں۔ لیکن عبرانی جاننے والا ایک بھی Ù†Ûیں ÛÛ’ Ø+تٰی Ú©Û Ù…Ø´Ù† اسکولوں میں میں انجیل تو پڑھائی جاتی ÛÛ’ مگر اÙسوس Ú©Û Ø¹Ø¨Ø±Ø§Ù†ÛŒ اور سریانی زبانیں ÙˆÛاں بھی غائب Ûیں ÛŒÛ Ø³Ø¨ قرآن پاک اور صاØ+ب لولاک Ú©ÛŒ برکت ÛÛ’Û” صلی Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„Ù°ÛŒ Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ³Ù„Ù… Ø+یرت ÛŒÛ ÛÛ’ Ú©Û Ù‚Ø±Ø¢Ù† پاک Ú©Û’ الÙاظ Ù…Ø+Ùوظ اس Ú©Û’ Ù¾Ú‘Ú¾Ù†Û’ Ú©Û’ طریقے۔ یعنی قرات (تجوید) Ù…Ø+Ùوظ Ú©Û Ø³ØŒ ص، ت، Ø·ØŒ Ú©ØŒ Ù‚ØŒ د، Ø°ØŒ ز، ض، ظ، مد، Ø´Ø¯Û ÙˆØºÛŒØ±Û Ú©Ø³ طرØ+ ادا کئے جائیں۔ Ø·Ø±ÛŒÙ‚Û ØªØ+ریر بھی Ù…Ø+Ùوظ ÛÛ’Û” یعنی جس طرØ+ Ú©Û ØµØ§Ø+ب قرآن صلے Ø§Ù„Ù„Û Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ³Ù„Ù… سے تØ+ریر منقول ÛÛ’Û” اس Ú©Û’ خلا٠قرآن پاک Ù†Ûیں Ù„Ú©Ú¾ سکتے۔ بسم Ø§Ù„Ù„Û Ú©Ø§ سین لمبا اور میم گول لکھا جاتا ÛÛ’ Ú©Û Ú©Ø³ÛŒ قرآن پاک میں سین چھوٹا کرکے Ù†Û Ù„Ú©Ú¾Ø§ جائے۔ بئس الاسم الÙسوق Ù„Ú©Ú¾Ù†Û’ میں الاسم آتا ÛÛ’ جیسا کلمات Ù†Ø+ÙˆÛŒ میں الاسم آتا ÛÛ’Û” علماء Ùرماتے Ûیں Ú©Û Ù‚Ø±Ø¢Ù† پاک Ú©Ùˆ عربی خط میں لکھا جائے، اردو خط یا نستعلیق Ù†Û Ù„Ú©Ú¾Ø§ جائے۔ بعض بعض کلمات Ù†Ø+ÙˆÛŒ قاعدے Ú©Û’ خلا٠معلوم Ûوتے Ûیں لیکن ÙˆÛ Ù¾Ú‘Ú¾Û’ ویسے ÛÛŒ جاتے Ûیں جیسے Ú©Û Ø«Ø§Ø¨Øª ÛÙˆÚ†Ú©Û’Û” مثلا Ø¹Ù„ÛŒÛ Ø§Ù„Ù„Û Ù…Ø§ انسانیۃ لنسÙعا ÙˆØºÛŒØ±Û ÙˆØºÛŒØ±Û Ø§Ù† چیزوں Ú©Ùˆ دیکھ کر Ø+یرت Ûوتی ÛÛ’ Ú©Û Ø³Ø¨Ø+ان اللÛ! قرآن پاک ایسا Ù…Ø+Ùوظ ÛÛ’ Ú©Û Ø§Ø³ Ú©Û’ صÙات تک Ù…Ø+Ùوظ۔ اگر کوئی منص٠ان باتوں Ú©Ùˆ نظر انصا٠دیکھے تو قرآن پاک Ú©Û’ قبول کرنے میں تامل Ù†Û Ú©Ø±Û’Û” ان خوبیوں Ú©Ùˆ دیکھ کر بعض پادریوں Ú©Û’ Ù…Ù†Û Ù…ÛŒÚº پانی بھر آیا۔ اولا " تو اس کوشش میں رÛÛ’ Ú©Û Ø§Ù†Ø¬ÛŒÙ„ شری٠کو Ù…Ø+Ùوظ کتاب ثابت کرسکیں مگر Ù†Û Ú©Ø±Ø³Ú©Û’Û” Ø¨Ù„Ú©Û Ø¨Ûت سے Ù…Ø+ققین عیسائیوں Ù†Û’ مان لیا Ú©Û Ø§Ù†Ø¬ÛŒÙ„ شری٠میں Ù„Ùظی اور معنوی بیشمار تØ+ریÙیں Ûوئیں اور مان لیا Ú©Û Ø§Ù†Ø¬ÛŒÙ„ Ú©ÛŒ بÛت سی آیتیں اور بÛت سے باب الØ+اقی Ûیں۔ دیکھو مسٹر Ûارن اور Ûنری اور اسکاٹ صاØ+ب Ú©ÛŒ تÙاسیر اور دیکھو مباØ+Ø´Û Ø¯ÛŒÙ†ÛŒ Ù…Ø·Ø¨ÙˆØ¹Û Ø§Ú©Ø¨Ø± آباد مصنÙÛ Ù¾Ø§Ø¯Ø±ÛŒ Ùنڈر ÙˆØºÛŒØ±Û Ø¨Ø¹Ø¶ عیسائی پادریوں Ù†Û’ ÛŒÛ Ú©ÙˆØ´Ø´ Ú©ÛŒ Ú©Û Ù‚Ø±Ø¢Ù† پاک Ú©Ùˆ Ù…Ø+ر٠ثابت کریں۔ Ú†Ù†Ø§Ù†Ú†Û Ø¹Ø¨Ø¯Ø§Ù„Ù…Ø³ÛŒØ+ اور ماسٹر رام چندر اور پادری عماء الدین Ù†Û’ اس بارے میں رسالے Ù„Ú©Ú¾ ڈالے۔ ÛŒÛ Ù„ÙˆÚ¯ جس قدر اعتراض کرسکتے Ûیں ÛÙ… ان Ú©Ùˆ علیØ+Ø¯Û Ø¹Ù„ÛŒØ+Ø¯Û Ø³ÙˆØ§Ù„ جواب Ú©ÛŒ Ø´Ú©Ù„ میں بیان کرتے Ûیں ØªØ§Ú©Û Ù…Ø³Ù„Ù…Ø§Ù† ان سے واق٠ÛÙˆÚºÛ”
Ú†Ù†Ø§Ù†Ú†Û Ø¹Ø¨Ø¯Ø§Ù„Ù…Ø³ÛŒØ+ اور ماسٹر رام چندر اور پادری عماء الدین Ù†Û’ اس بارے میں رسالے Ù„Ú©Ú¾ ڈالے۔ ÛŒÛ Ù„ÙˆÚ¯ جس قدر اعتراض کرسکتے Ûیں ÛÙ… ان Ú©Ùˆ علیØ+Ø¯Û Ø¹Ù„ÛŒØ+Ø¯Û Ø³ÙˆØ§Ù„ جواب Ú©ÛŒ Ø´Ú©Ù„ میں بیان کرتے Ûیں ØªØ§Ú©Û Ù…Ø³Ù„Ù…Ø§Ù† ان سے واق٠ÛÙˆÚºÛ”
سوال -- Ø+ضرت عثمان غنی رضی Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„Ù°ÛŒ Ø¹Ù†Û Ù†Û’ جب قرآن کا Ù†Ø³Ø®Û ØªÛŒØ§Ø± کیا تو Ù¾Ú†Ú¾Ù„Û’ نسخوں Ú©Ùˆ جلوادیا۔ جس سے معلوم Ûوتا ÛÛ’ Ú©Û ÛŒÛ Ù‚Ø±Ø¢Ù† ÙˆÛ Ù†Ûیں ÛÛ’ جو آسمان سے آیا تھا۔ Ø¨Ù„Ú©Û ÙˆÛ Ø¬Ù„Ø§ÛŒØ§ جاچکا۔
جواب -- اس کا جواب دوسری Ùصل میں Ù†Ûایت تÙصیل سے گزرچکا Ú©Û Ø§Ù† نسخوں Ú©Ùˆ جلوانا اختلا٠کو مٹانے کےلئے تھا۔ Ú©ÛŒÙˆÙ†Ú©Û Ø§Ù† میں قرآن اور تÙسیری عبارات مخلوط تھیں۔ آیات کولے لیا گیا۔ اگر ÙˆÛ Ù†Ø³Ø®Û’ باقی رÛتے تو Ø¢Ø¦Ù†Ø¯Û Ø¨Ú‘Ø§ اختلا٠پیدا Ûوجاتا۔ اس تÙصیل Ú©Ùˆ Ù¾Ú‘Ú¾Ù†Û’ Ú©Û’ بعد معلوم Ûوجاتا ÛÛ’ Ú©Û ÛŒÛ Ø§Ø¹ØªØ±Ø§Ø¶ Ù…Ø+ض لغو ÛÛ’ اور Ø¯Ú¾ÙˆÚ©Û Ø¯ÛŒÙ†Û’ کےلئے ÛÛ’Û”
سوال -- تÙسیر اتقاق اور بخاری شری٠جلد دوم باب جمع قرآن میں ÛÛ’ Ú©Û Ø+ضرت زید ابن ثابت رضی Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„Ù°ÛŒ Ø¹Ù†Û Ùرماتے Ú©Û Ù…ÛŒÚº Ù†Û’ لقد جاءکم رسول والی آیت تمام Ø¬Ú¯Û ØªÙ„Ø§Ø´ Ú©ÛŒ مگر Ú©Ûیں Ù†Û Ù…Ù„ÛŒ بجزابو Ø®Ø²ÛŒÙ…Û Ø§Ù†ØµØ§Ø±ÛŒ Ú©Û’ Ú©Û Ø§Ù† Ú©Û’ پاس ÛŒÛ Ù„Ú©Ú¾ÛŒ Ûوئی موجود تھی۔ اس سے معلوم Ûوتا ÛÛ’ Ú©Û Ø§ÙˆØ± آیتیں بھی اس طرØ+ Ú¯Ù… Ûوگئی ÛÙˆÚº گی۔ نیز Ø+ضرت Ø¹Ø§Ø¦Ø´Û ØµØ¯ÛŒÙ‚Û Ø±Ø¶ÛŒ Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„Ù°ÛŒ عنÛا سے مروی ÛÛ’ Ú©Û Ø§ÛŒÚ© آیت Ù„Ú©Ú¾ÛŒ Ûوئی Ûمارے پاس موجود تھی جسے بکری کھاگئی جس سے معلوم Ûوتا ÛÛ’ Ú©Û Ø§ÙˆØ± آیتیں بھی اسی طرØ+ برباد Ûوگئی ÛÙˆÚº گی۔
جواب -- اگر ایسی ایسی دو چار سو روایتیں بھی جمع کرلی جائیں اور ÙˆÛ Ø±ÙˆØ§ÛŒØªÛŒÚº قابل قبول بھی ÛÙˆÚº اور کوئی بکری پورا قرآن بھی کھاگئی ÛÙˆ تب بھی اصل قرآن کا ایک Ù„Ùظ بھی ضائع Ù†Ûیں Ûوسکتا۔ ÛŒÛ ØªÙˆ جب Ûوتا جب قرآن پاک کا دارومدار تورات Ùˆ انجیل Ú©ÛŒ طرØ+ Ùقط دو چار نسخوں پر Ûوتا۔ ÛŒÛ ØªÙˆ مسلمانوں Ú©Û’ سینوں میں موجود تھا۔ کاغذ Ú©Ùˆ بکری اور گائے بھینس کھاسکتی Ûیں۔ Ø+اÙظ Ú©Û’ سینے Ú©Ùˆ تو قبر Ú©ÛŒ مٹی بھی Ù†Ûیں کھاتی۔ اسے کون کھائے گا۔ جناب ÙˆÛ ØµØ+Ø§Ø¨Û Ú©Ø±Ø§Ù… کا Ø²Ù…Ø§Ù†Û ØªÚ¾Ø§Û” اگر آج بھی دنیا سے قرآن پاک Ú©Û’ سارے نسخے ناپید کردئیے جائیں تو Ûندوستان Ú©Û’ کسی معمولی گاؤں کا ایک چھوٹا Ø+اÙظ Ø¨Ú†Û Ø¨Ú¾ÛŒ قرآن پاک Ø¨Ø¹ÛŒÙ†Û Ù„Ú©Ú¾ÙˆØ§Ø³Ú©ØªØ§ ÛÛ’Û”
سوال -- مسلمان خود مانتے Ûیں Ú©Û Ù‚Ø±Ø¢Ù† پاک Ú©ÛŒ بÛت سی آیتیں منسوخ Ûیں Ú©Û Ø³ÙˆØ±Û ÛŒÙ°Ø³ÛŒÙ† Ø³ÙˆØ±Û Ø¨Ù‚Ø±Û Ú©Û’ برابر تھی لیکن نسخ ÙˆØºÛŒØ±Û Ûوکر Ú©Ù¹ کٹا کر اتنی باقی رÛی۔ معلوم Ûوا Ú©Û ÛŒÛ Ù‚Ø±Ø¢Ù† Ø¨Ø¹ÛŒÙ†Û ÙˆÛ Ù†Ûیں ÛÛ’ Ú©ÛÛ Ø¬Ùˆ آسمان سے آیا تھا Ø¨Ù„Ú©Û Ø§Ø³ میں بÛت سی تبدیلی ÛÙˆÚ†Ú©ÛŒ ÛÛ’Û”
جواب -- تØ+ری٠کے معنی ÛŒÛ Ûیں Ú©Û Ú©ØªØ§Ø¨ والے Ú©ÛŒ غیرموجودگی میں اس Ú©ÛŒ بغیر مرضی اس Ú©ÛŒ کتاب میں Ú©Ù…ÛŒ یا زیادتی کردی جائے۔ لیکن اگر صاØ+ب کتاب ÛÛŒ اپنی مرضی سے اپنی کتاب میں Ú©Ú†Ú¾ Ú©Ù…ÛŒ بیشی کرے تو اس Ú©Ùˆ کوئی بیوقو٠بھی تØ+Ø±ÛŒÙ Ù†Û Ú©ÛÛ’ گا۔ ایک طبیب Ù†Ø³Ø®Û Ù„Ú©Ú¾ØªØ§ ÛÛ’Û” بیمار اپنی طر٠سے اس میں دوائیں گھٹاتا بڑھاتا ÛÛ’ تو ÙˆÛ Ù…Ø±ÛŒØ¶ یقینا مجرم ÛÛ’ لیکن اگر طبیب ÛÛŒ مریض Ú©ÛŒ Ø+الت میں تبدیلی Ú©ÛŒ بناء پر اپنے نسخے میں Ú©Ú†Ú¾ تبدیلی کرتا ÛÛ’ تو ÛŒÛ Ø·Ø¨ÛŒØ¨ Ú©ÛŒ قابلیت اور نسخ Ú©Û’ مکمل Ûونے Ú©ÛŒ دلیل ÛÛ’ Ù†Û Ú©Û Ù†Ø³Ø®Û’ Ú©ÛŒ تØ+ریÙÛ” ÛŒÛÛŒ قرآن پاک میں Ûوا Ú©Û Ø¨Ø¹Ø¶ سورتوں میں Ø+الات Ú©Û’ مواÙÙ‚ خود قرآن بھیجنے والے خدا Ú©ÛŒ طر٠سے ÛÛŒ اØ+کام بدلے گئے۔ نسخ Ú©ÛŒ پوری تØ+قیق ÛÙ… Ø§Ù†Ø´Ø§Ø¡Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„Ù°ÛŒ اس آیت Ú©Û’ ماتØ+ت لکھیں Ú¯Û’ Ú©Û Ù…Ø§Ù†Ù†Ø³Ø® من آیۃ انتظار کریں۔
سوال -- مسلمانوں Ú©ÛŒ بعض جماعتیں (جیسے Ú©Û Ø´ÛŒØ¹Û) Ú©Ûتی Ûیں Ú©Û Ù‚Ø±Ø¢Ù† میں سے دس پارے Ú©Ù… کردئے گئے۔ اور اس قرآن میں Ø³ÙˆØ±Û Ø+سنین Ø³ÙˆØ±Û Ø¹Ù„ÛŒ اور Ø³ÙˆØ±Û ÙØ§Ø·Ù…Û Ø¨Ú¾ÛŒ تھیں۔ Ù¾ØªÛ Ù†Ûیں لگتا Ú©Û ÙˆÛ Ú©Ûاں گئیں۔ پھر آپ کس Ù…Ù†Û Ø³Û’ Ú©Ûتے Ûیں Ú©Û Ù‚Ø±Ø¢Ù† پاک Ù…Ø+Ùوظ ÛÛ’Û”
جواب -- کسی Ø¨ÛŒÙˆÙ‚ÙˆÙ Ø´ÛŒØ¹Û Ù†Û’ Ú¯Ù¾ بانکی Ûوگی۔ Ù…Ø+ققین Ø´ÛŒØ¹Û ØªÙˆ بڑے شد Ùˆ مد Ú©Û’ ساتھ اس سے اپنی برات ثابت کرتے Ûیں۔ مثلا ملاصادق، شرØ+ کلینی میں، Ù…Ø+مد ابن Ø+سن آملی، شیخ صدوق ابو جعÙر Ù…Ø+مد بن علی Ø¨Ø§Ø¨ÙˆÛŒÛ ÙˆØºÛŒØ±ÛÛ” اور کیوں ثابت Ù†Û Ú©Ø±ÛŒÚºØŒ اس لئے Ú©Û Ø§Ø³ عقیدے سے تو اÛÙ„ بیت عظام Ú©Û’ اسلام Ú©ÛŒ ÛÛŒ خیر Ù†Û Ø±ÛÛ’ گی۔ Ú©ÛŒÙˆÙ†Ú©Û Ù¾Ú¾Ø± ÛŒÛ Ø³ÙˆØ§Ù„ پیدا Ûوگا Ú©Û Ø§ÛÙ„ بیت اطÛار رضی Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„Ù°ÛŒ عنÛÙ… اجمعین Ù†Û’ اس Ù…Ø+ر٠قرآن Ú©Ùˆ اپنی نمازوں میں کیوں پڑھا اور اس سے اØ+کام کیوں جاری Ùرمائے اور قرآن پاک Ú©Ùˆ تØ+ری٠Ûوتا Ûوا دیکھ کر خاموشی کیوں اختیار کی۔ کیوں Ù†Û Ø³Ø±Ø¨Ú©Ù ÛÙˆ کر میدان میں Ù†Ú©Ù„Û’Û” اور قرآن پاک Ú©ÛŒ Ø+Ùاظت Ùرمائی۔ اگر ÙˆÛ Ø§Ø³ کام Ú©Ùˆ کرتے تو تمام مسلمان اس Ú©ÛŒ امداد کرتے۔ اگر Ù†Û Ø¨Ú¾ÛŒ کرتے تو خدا تو امداد کرتا۔ اور خدا بھی امداد Ù†Û Ú©Ø±ØªØ§ اور جان جاتی تو Ø´Ûید Ûوتے۔ جب Ù…Ø³Ø¦Ù„Û Ø®Ù„Ø§Ùت کےلئے امیر Ù…Ø¹Ø§ÙˆÛŒÛ Ø§ÙˆØ± Ø¹Ø§Ø¦Ø´Û ØµØ¯ÛŒÙ‚Û Ø±Ø¶ÛŒ Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„Ù°ÛŒ عنÛما سے جنگ Ûوسکتی تھی تو Ø+Ùاظت قرآن کےلئے خلÙائے Ø«Ù„Ø§Ø«Û Ø³Û’ بھی جنگ Ûوسکتی تھی۔ اÛÙ„ بیت اطÛار رضی Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„Ù°ÛŒ عنÛÙ… اجمعین۔ اور اگر Ú©Ú†Ú¾ بھی Ù†Û Ûوتا تو Ø+ضرت علی مرتضٰی Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„Ù°ÛŒ Ø¹Ù†Û Ú©Û’ Ø²Ù…Ø§Ù†Û Ø®Ù„Ø§Ùت سب Ú©Û’ بعد تھا۔ اس Ø²Ù…Ø§Ù†Û Ù…ÛŒÚº خلÙائے Ø«Ù„Ø§Ø«Û Ù¾Ø±Ø¯Û Ùرماچکے تھے۔ کسی کا Ø®ÙˆÙ Ù†Û ØªÚ¾Ø§ تو اصلاØ+ Ùرمانی ضروری تھی۔ Ø´Ûید کربلا، سیدا Ø´Ûداء امام Ø+سین رضی Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„Ù°ÛŒ Ø¹Ù†Û Ø¬Ûاں یزید Ú©ÛŒ بیعت Ú©Û’ Ù…Ù‚Ø§Ø¨Ù„Û Ù…ÛŒÚº جان دے سکتے تھے ÙˆÛÛŒ Ø´Ûباز اسلام Ù¾Ø±ÙˆØ§Ù†Û Ø´Ù…Ø¹ رسالت رضی Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„Ù°ÛŒ Ø¹Ù†Û Ø§Ø³ Ù…Ø³Ø¦Ù„Û Ø+Ùاظت قرآن پر بھی اپنی جان قربان کرسکتے تھے۔ ان تمام Ø+ضرات کا بلا اعتراض قرآن پاک Ú©Ùˆ قبول Ùرمالینا اس Ú©ÛŒ صØ+ت Ú©ÛŒ Ú©Ú¾Ù„ÛŒ Ûوئی دلیل ÛÛ’Û” کون ایسا Ø¨Û’ÙˆÙ‚ÙˆÙ Ø´ÛŒØ¹Û Ûوگا جو Ú©Û Ø§Ù¾Ù†Û’ Ø§Ø¦Ù…Û Ø¯ÛŒÙ† پر اس قدر اعتراض گوارا کرکے قرآن پاک Ú©ÛŒ تØ+ری٠کا قائل Ûوگا۔ اس Ú©ÛŒ Ø²ÛŒØ§Ø¯Û ØªØ+قیقی منظور ÛÙˆ تو تÙسیر ÙتØ+ المنان کا Ù…Ø·Ø§Ù„Ø¹Û Ú©Ø±ÛŒÚº باقی اور واÛیات اعتراض جو کئے جاتے Ûیں مثلا ایاک نعبد وایاک نستعین پر۔ یا قرآن پاک میں انبیاء کرام Ú©Û’ قصوں Ú©Û’ بار بار آنے پر۔ Ú†ÙˆÙ†Ú©Û Ø§Ù† کا تعلق Ø+Ùاظت قرآن سے Ù†Ûیں اس لئے ÛÙ… ان Ú©Ùˆ ÛŒÛاں بیان Ù†Ûیں کرتے Ø¨Ù„Ú©Û Ø§Ø³ آیت Ú©Û’ ماتØ+ت بیان کریں Ú¯Û’Û” ان کنتم ÙÛŒ ریب مما نزلنا النØ+Û” ناظرین اس کا انتظار کریں۔
تتمۃ بØ+Ø«:Û” قرآن پاک کا Ø·Ø±ÛŒÙ‚Û ØªØ+ریر بھی Ø+ضور صلے Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„Ù°ÛŒ Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ³Ù„Ù… سے منقول ÛÛ’ Ú†Ù†Ø§Ù†Ú†Û Ø®Ø±Ø§Ù¾ÙˆØªÛŒ Ø´Ø±ÛŒÙ Ù‚ØµÛŒØ¯Û Ø¨Ø±Ø¯Û Ù…ÛŒÚº کتب Ù…Ø¹ØªØ¨Ø±Û Ø³Û’ نقل کیا Ú©Û Ø+ضور صلے Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„Ù°ÛŒ Ø¹Ù„ÛŒÛ ÙˆØ³Ù„Ù… امیر Ù…Ø¹Ø§ÙˆÛŒÛ Ø±Ø¶ÛŒ Ø§Ù„Ù„Û ØªØ¹Ø§Ù„Ù°ÛŒ Ø¹Ù†Û Ú©Ùˆ جو کاتب ÙˆØ+ÛŒ تھے قلم کا Ûاتھ میں لینا دوات کا Ù…ÙˆÙ‚Ø¹Û Ù¾Ø± رکھنا ب Ú©Ùˆ سیدھا کرنا۔ سین Ú©Ùˆ متÙرق کرکے لکھنا Ù… Ú©Ùˆ ٹھیڑھا Ù†Û Ú©Ø±Ù†Ø§ ÙˆØºÛŒØ±Û Ø³Ú©Ú¾Ø§ØªÛ’ تھے۔ اس لئے قرآن پاک Ú©ÛŒ تØ+ریر اس Ú©ÛŒ تلاوت Ûر ایک میں سنت کا اتباع لازم ÛÛ’Û”